آدامس یک ماده نرم و منسجم است که برای جویدن بدون بلعیده شدن طراحی شده است. آدامس‌های مدرن معمولاً یک پوشش شیمیایی پلی‌ال سخت یا پودری تشکیل شده اند و بافت آن ها نیز به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی اجزای پلیمری که دارند نرم ، پلاستیکی و چسبنده هستنند.

این خوراکی شیرین و چسبنده که افراد بسیاری به آن علاقه مندند گاه در صورت سهل انگاری دردسر ساز می شوند.

یکی از این موارد چسبیدن آدامس به لباس، فرش و موکت ، مبل و یا غیره می باشد. درصورت وقوع این اتفاقی خونسردی را خود حفظ کرده و روش های درست را به کار گیرید.

اگر سعی کنید یک آدامس را با دستتان از روی فرش بکشید، فقط کشیده می‌شود و تکه‌ای زشت از باقی مانده چسبناک باقی می‌ماند.

پاک کردن آدامس از روی فرش و جدا کردن بقایای لکه دار مخصوصاً برای افرادی که قبلا با این موضوع مواجه نشدند چالش برانگیز است، اما هنگامی که نحوه انجام این کار را یاد گرفتید متوجه خواهید شد که استخراج آدامس از فرش کار بزرگی نیست.البته این نکته مهم را در نظر بگیرید که به صورت آزمایشی یک قسمت از فرش را با مواد ذکر شده تست کنید که مطمئن باشد به بافت فرش شما آسیب نرسد.

با خواندن این مقاله یاد می گیرید که چگونه آدامس را از فرش پاک کنید و به چه مواردی برای تکمیل کار نیاز دارید.

اگر در مورد نحوه پاک کردن آدامس از روی فرش به دردسر افتاده اید، این راه حل های سریع، آسان و بدون آسیب را بخوانید

قالیشویی مینی سیتی انواع روش های پاک کردن آدامس از فرش را در زیر ذکر کرده است
روش پاک کردن:
چند تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، کیسه یخ را روی آدامس فشار دهید. یخ را حداقل ۱ دقیقه روی آدامس بگذارید، این کار باعث یخ زدن و سفت شدن آدامس می شود و برداشتن آن را آسان تر می کند.
به آرامی آدامس یخ زده را یک چاقوی کوچک یا یک ابزار تیز از روی فرش بردارید.
مراقب باشید که الیاف فرش را همراه با آدامس جدا نکنید ، بلند کردن را در امتداد لبه ها شروع کنید و به سمت مرکزآن حرکت کنید.
در این مرحله قطعا قسمت اعظم آن را پاک نموده اید. حال اگر مشاهده کردید بقایای سرسختی باقی ماند، آن را با چند قطره ماده حاوی متیل سالیسیلات مانند کرم تسکین دهنده درد ریشه کن کنید.
پس از آن می توانید هرگونه تغییر رنگ یا لکه باقی مانده از آدامس روی فرش را با یک ماده شوینده ملایم فرش مانند شامپو فرش پاک کنید. سعی کنید ناحیه را با آب گرم تمیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *