پرداخت فرش چیست ؟
پرداخت فرش ها در دو زمان، حین بافت و پس از تکمیل بافت فرش انجام می شود. امروزه روش های متعددی برای اینکار وجود دارد که در ادامه مطالب تمامی این روش ها را شرح داده ایم.

در حین بافت فرش، بافندگان فرش، حین بافت عمل پرداخت را انجام می دهند و پس از 2 الی 4 رج پرز های آنها را کوتاه می کنند.

روش پرداخت پس از بافت فرش هم به گونه ای صورت می گیرد که پس از بافت فرش، فرش را بر روی زمین پهن می کنند و سپس تارهای بلند را کوتاه می کنند تا تماما هم سطح شوند.

عمل پرداخت فرش، یکی از اصلی ترین عناصر در تولید فرش ها می باشد که با اینکار، فرش جلوه خوبی بدست می آورد و زیبایی آن کاملا نمایان می شود.

پرداخت برجسته نوعی از پرداخت می باشد که با استفاده از قیچی های مخصوص به نام قیچی های سرنخ انجام می شود و اغلب، برجسته زنی برای تابلو فرشها انجام می شود.

پرداخت برجسته،زیبایی تابلو فرش ها را دو چندان می سازد ولی لازم به ذکر است که در تمامی تابلو فرش ها، برجسته زنی کار درستی نیست، و باید صرفا، برجسته زنی در طرح هایی خاص و منحصر به فرد صورت بگیرد.

انواع روش های پرداخت فرش
پرداخت فرش، روش های گوناگون و انواع محتلفی دارد، که امروزه به دست انواع قالیشویی ها و همینطور بافندگان فرش، انجام می شود. در ادامه پرداخت انواع فرش های دستبافت و ماشینی را برایتان شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید.
موگیری فرش چیست ؟
از گذشته تا کنون همیشه شاهد ریزش مو های سر بر روی فرش ها بوده ایم. حال با گذشت زمان های طولانی، روش هایی جهت بر طرف کردن این موضوع ابداع شده است.

ریزش مو باعث این می شود که مو های سر به داخل فرش و لا به لای پرز های فرش برود و در هنگام شست و شو، دچار مشکل شویم.

لازم به ذکر است که حتما قبل از سپردن فرش خود به قالیشویی ها حتما اقدام به موگیری فرش کنید. البته شما می توانید به قالیشویی های معتبر نیز این وظیفه را بسپارید و در بهترین حالت فرش خود را بشویید.

پرداخت و مو گیری انواع فرش
پرداخت و موگیری برای انواع فرش ها انجام می شود و بدین ترتیب، فرش های کهنه به فرش هایی تمیز و نو تبدیل می شوند و همینطور فرش های تازه بافته شده، درخشش خاصی بدست می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ادامه مطالب با ما همراه باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *